Advert

Rize Günleri'ne Rizeli olmayan komşunuzla gidin

Bu yıl 9.su yapılan Rize Tanıtım Günlerinin dün açılışı vardı.

Rize Günleri'ne Rizeli olmayan komşunuzla gidin admin

Maltepe Sahil mevkiinde çok geniş ve düzgün bir alan üzerine kurulu RİZE TANITIM GÜNLERİ etkinlik alanına öğleden sonra Rizespor’un efsane kaptanlarından Ergün Kolçak arkadaşımla gittik. Alanda çok sayıda eski yeni tanıdık dosta denk geldik. Genelde ayaküstü hasret giderdik, sohbet ettik.

Açıkçası akşama RİMER’de başlayacak 2.dönem fotoğraf kursunun da açılışında olmamız gerektiğinden dostlarla daha uzun olamamanın mahcubiyetini yaşadım.

17 Nisan Pazar akşamına sürecek etkinlik için etkinlik öncesinde belki de makale yazan tek kalemim. Yazımda hemşeri dayanışmasına ve Rize’mizin – Rizelinin doğru tanıtılması adına, kısacası Rize adına organizasyonun başarılı olmasına küçük de olsa omuz vermeye gayret ettim. Öncelikle belirteyim, bu yıl dokuzuncusu yapılan Rize Tanıtım Günleri, Feshane’ye göre çok çok iyi. Her şeyden önce ferah. İnsanı. Otopark sorunu yok. Labirent değil. Rize tüm ilçe ve kurumlarıyla temsil ediliyor.

Aslında temsil ediliyor gibi düzeltmek gerek. Çünkü etkinlik alanı çok büyük, çadır da ona paralel daha büyük olsa, stantlar da daha ferah ve konuk ağırlamaya, Rize’yi aktarmaya daha uygun olurdu. Çünkü çok az stantta Rize’nin sanat ve kültürüne, insanına, yaşamına dair objeler veya sunumlar var. Atmaca, laz arabası, muhlama ve horondan ötesini diyorum. En basitinden her zaman en iyi hazırlanmış stantlarımızdan olan İyidere standımızda İstanbullulara Feretiko’nun dokunuşu, kerametleri anlatılabilse derim.

Ziyaret ettiğim stant sahibi dostlarımın ifadesi de bu. Bir de ziyaretçilerin ağırlıklı Rizeli hemşeriler olduğu. Stantlarda genelde o ilçenin hemşerileri buluşup hasret gideriyor. Bu durumda etkinliğin adının da RİZE TANITIM GÜNLERİ yerine RİZE GÜNLERİ veya Hemşeri Günleri olması daha yerinde olabilirdi. Ki, 2. Çadıra geçtiğinizde bunu net görebiliyorsunuz. Yurdumun tüm gıdaları, kahvaltılıkları sergileniyor.

Yine yanıt belli. Klasik. Organizasyonun maliyeti. Belediyelerin yıllık anlaşmaları… Bu noktada da her zaman aynı ifadeyi kullanıyorum ben de. Adına Rize Tanıtım Günleri deniyorsa, esnafın alacağı standın geliri ile değil kamunun, ilgili STK’ların bütçelerinden Rizeliyi, Rize’yi, Rize’nin Sanatını, Kültürünü, Ürününü, Sanatçısını kısacası değerini layık bir şekilde temsilinin sağlanması şart. Şehrin tanıtımının maliyetini esnafa yüklemeyeceksin. Şehrin il yönetimi var, ticaret odası var, var. Yoksa, Feshane’ye göre iyi ama yine kendimiz pişirip kendimiz yiyoruz. Çayeli Cağ kebabı, İyidere tulum peyniri yemiş oluyoruz.

Yine de olumlu döndüm Maltepe’den. Olsun çoktandır göremediğimiz eşimizi dostumuzu gördük en azından. Her zaman, kolaylıkla ulaşamadığımız siyasilerimize bağlılıklarımızı bildirdik, fotoğraflar çektirdik.

Emek veren, süreçlerde iyi niyetle, menfaati olmadan mesai harcayan tüm etkinlik mensuplarını gönülden kutluyorum. İnanıyorum gelecek yıl çok daha amaca dönük, “RİZE” günü organizesi ile daha da memnun olacağız.

Gidin ama en azından Rizeli olmayan bir komşunuzu da alıp gidin.

Göztepe / 15.04.2016

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Güçlü Lider Güçlü Meclis İçin Doğrusu Ak Parti
Artık yalnız değilsiniz, Rize’nin bir rehberi var!